ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΙΠΠΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΙΠΠΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Τα προγράμματα ιπποθεραπείας παρέχουν τόσο σωματικά όσο και συναισθηματικά οφέλη, βελτίωση του συντονισμού και της κινητικής ανάπτυξης, δημιουργώντας παράλληλα μια αίσθηση ευεξίας και αυξημένης αυτοπεποίθησης. Τα  άτομα με αυτισμό συνήθως δεν είναι σε θέση να ενσωματώσουν τις αισθήσεις και την κατανόησή τους για τον τρόπο με τον οποίο το σώμα τους αλληλοεπιδρά με το περιβάλλον. Μέσω όμως της ιπποθεραπείας, υποστηρίζουν μελέτες του ερευνητικού κέντρου του Άσπεν των ΗΠΑ, αυτά τα άτομα μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την αίσθηση του σώματός τους στον χώρο, αφού, τους επιτρέπεται να λαμβάνουν αισθήσεις από τις κινήσεις του αλόγου.

Επίσης, επειδή τα παιδιά με αυτισμό υπολείπονται σε δεξιότητες με την έννοια του χρόνου, ακολουθούν ένα συγκεκριμένο πλάνο για κάθε μάθημα, το οποίο γίνεται ένα σημαντικό μέρος του προγράμματος θεραπευτικής ιππασίας. Κάθε συνεδρία αρχίζει με την τοποθέτηση του κράνους και συνεχίζεται με την περιποίηση του αλόγου και την τοποθέτηση πάνω σ’ αυτό για να προχωρήσει στο πρόγραμμα ιππασίας. Το τέλος του προγράμματος ακολουθεί επίσης την εξής σειρά, κατάβαση του ατόμου από το άλογο, ακολουθεί ο καλλωπισμός και η αφαίρεση του κράνους. Αυτό ενισχύει την αλληλουχία και τις χρονικές δεξιότητες.

Επιπλέον, ο ενθουσιασμός που προκαλεί η ιππασία ενθαρρύνει την ομιλία, όταν ο αναβάτης θέλει να επικοινωνήσει με τον θεραπευτή και το άλογο. Πολλά είναι τα αυτιστικά παιδιά που ξαφνικά αρχίζουν να μιλούν, όταν χρησιμοποιούν το όνομα του αλόγου ή όταν ζητούν από αυτό να αρχίσει να κινείται! Θα πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι την πρώτη φορά που τα αυτιστικά παιδιά έρχονται σε επαφή με την ιπποθεραπεία, συχνά παρουσιάζουν έναν τύπο συμπεριφοράς που συνοδεύεται με αλλαγές στο φυσικό τους περιβάλλον. Η αντίδραση των παιδιών μπορεί να περιλαμβάνει κλάμα, ουρλιαχτό, ξεσπάσματα και συμπεριφορές αποφυγής. Η δικαιολογημένη αυτή συμπεριφορά σταματά σχεδόν πάντα μόλις το παιδί ανεβεί στο άλογο και το άλογο αρχίσει να κινείται.
Έτσι, οι κυριότεροι θεραπευτικοί στόχοι που τίθενται για το παιδί κατά το πρόγραμμα ιπποθεραπείας είναι:

  • Αύξηση της ισορροπίας και μείωση της υπερευαισθησίας σε ιδιοδεκτικά και αιθουσαία ερεθίσματα.
  • Μείωση της διάσπασης προσοχής, και αύξηση της βλεμματικής επαφής και  του οπτικοκινητικού συντονισμού.
  • Αύξηση των γνωστικών και αντιληπτικών δεξιοτήτων.
  • Βελτίωση του κινητικού σχεδιασμού
  • Προώθηση ομιλίας και  ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και διαπροσωπικών σχέσεων.
  • Ενίσχυση της διαδικασίας της κοινωνικοποίησης.

Προκειμένου να έρθει κάποιος και να ιππεύσει πρέπει να έχουμε τη γνωμάτευση του γιατρού, ορθοπεδικού και καρδιολόγου, και του φυσικοθεραπευτή που επιτρέπει στο άτομο να ανέβει στο άλογο και να ασκηθεί. Επίσης, πρέπει να γνωρίζουμε εάν κάποιος λαμβάνει φαρμακευτική αγωγή. Στη συνέχεια, ο κάθε θεραπευτής θέτει τους στόχους για τον κάθε ιππέα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.